joi, 28 iulie 2011

Cum e cu singuratatea...?

Un ghem de mohair. Pufos, lung, interminabil. Ma gandeam eu ca ar fi viata. Sau o minge rotunda mare, ce se rostogoleste mereu. Sau un nor pe care sa te catari cu tot corpul tau. Sau mii de multumiri, si zambete. Sau curaj, salt, agonie, extaz, putere, sau durere. E viata pana la urma. Si e a ta.
Tu te bucuri? Eu da!
Ieri ma gandeam...ca sunt aici, langa supa asta de la pranz, singura in pauza de masa, cu gandul la o buza atarnata de buzele sotului meu, si cu alt gand la cat de nervoasa si singura ma simteam in clipa aceea. Apoi, cu aburii supei si cu jocul copiilor de la fantana, mi-am dat seama ca toti suntem singuri. Numai ca nu avem curaj sa o spunem. Suntem cica inconjurati de prieteni, dar nu are nimeni nici un rinichi pentru tine..nici macar unul dintre parintii tai. Ca nu mai sunt buni rinichii..nu de alta....
Ar trebui la un moment dat sa ne infruntam singuratatea si frustrarile. Sa incetam cu intrebarile la adresa noastra. Cu neajunsurile. Pentru ca suntem bine, respiram, mergem, traim. Traim ceea ce am ales noi sa traim. Nu ne-a impus nimeni sa facem un lucru obligatoriu. Am plecat dintr-un loc sau altul pentru a ne regasi, pentru ca mai tarziu sau acum, sa ne spunem convisi "e bine ceea ce fac, ma multumeste".
Singuratatea asta se poate indupleca. Nu e atat de urata. Daca stii cum sa o iei, cum sa-i vorbesti, devine prietenoasa. Pentru ca numai ea iti ofera clipele in care sa te regasesti pe tine cu valorile tale. Doar cand esti singur iti accepti defectele, greselile, accepti ca tie iti place turcoazul chiar daca altora le inteapa retina, accepti ca tie iti place sa mergi cu trenul chiar daca altii prefera masinile, te gandesti cu drag la faptul ca tie iti place sa daruiesti neconditionat chiar daca altii cauta sa faca rau. Cand sunt singura imi plac kg mele in plus, imi place mirosul brioselor mele, imi plac cuvintele noi pe care le citesc in fiecare zi, chiar daca nu le inteleg. Imi place la sala unde sunt numai babe, si eu printre ele. E mai bine. Un loc unde nu sunt pitipoance cu maieuri sub tate. Imi place de mine cu mine. Mi-a servit la ceva singuratatea de ieri, si sufletul meu de azi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu