marți, 12 aprilie 2011

In my secret life (I)

"la cafenea in Post Galerie, in 10 minute!", papa faaaataaa
trantesti telefonul, rapid: demachiant, tonic, fond de ten, fard peste pleoape, ultima bluza cu ultimii pantaloni desigur, hopa'n tocuri, si fuga pana jos cele 111 trepte rasuna tot blocul. "sper ca m-am dat cu ruj! parul imi sta bine, parfum?..ah da de la mine e, m-am dat".
Alergi dupa tramvai . Ahh nu e control! "Hai ca merg moka o statie" si daca urca la urmatoarea, imi iau bilet. Nu a urcat, yuhuuu "azi am calatorit cu "nasul"".
Ajungi la mall, evadezi din tramvaiul cu emotii, iti aranjezi pantalonii, te examinezi , sari in lumea cafenelei.
X vorbeste, si tu cu ea, dar mintea alearga la contractul Arbeitsamtului, la asigurari medicale "sper sa ne faca din aia de familie". Mai tragi un fum din tigara, aprobi politicos tot ce ti se spune, te-ai plictisit deja, si totusi faci fata ta dragalasa, interesata. "el azi, cum o fi?, i-o fi trecut din suparare?" speri sa ii placa prajitura cu branza pe care i-ai gatit-o  ca sa te ierte pentru ca aseara ai fost mofturoasa.
Vrei sa inveti totul repede, sa te acomodezi poate mai repede, sa intelegi basmele si literatura pana la metafore, eventual si pe cea specializata, vrei, vrei, vrei, nu stii unde sa incepi, cand sa te opresti.
"parca mai aveam de ieri doua pulpe in frigider, i le gatesc cand merg acasa, sper sa am timp".
Revii la tine, "azi sunt la dieta parca", "iar am iaurt cu muesli; il urasc", sorbi din cafea, esti linistita ca in sfarsit ai bani pentru cartile tale, pentru papucii si rochita pe care alta data le-ai vrut, dar au ramas in magazin pe raft.
"Cum o fi?...der die das...Kaffe? ahhhh da..stai ca am facut saptamana trecut la scoala e DER Kaffe, da da ..e masculin. Ceri frumos de la chelnerita, cu primele tale cuvinte in alta limba "noch eieN kaffe bitte" si esti mandra ca stii sa comanzi corect o cafea!
Iti pare bine ca te-ai vazut cu inca o persoana , desi nu prea iti plac oamenii din tara ta, pentru ca le stii comportamentul. "sper sa ne mai vedem"...

Un comentariu: